Чин панагии в монастыре что это

Летопись Оптиной Пустыни

История и смысл чина о панагии

Чин панагии в монастыре что это. Смотреть фото Чин панагии в монастыре что это. Смотреть картинку Чин панагии в монастыре что это. Картинка про Чин панагии в монастыре что это. Фото Чин панагии в монастыре что это

Запись опубликована · 14 марта, 2011

Молитвенное благословение трапезы христианская Церковь могла перенять от ветхозаветной — еврейской. Какой вид оно имело в последней, можно отчасти судить по обрядам позднего иудейства (обряд вообще устойчив): за обычным обедом, в составе, впрочем, не менее 3 человек, глава семьи или самое почетное лицо читает формулу благословения над хлебом, режет и раздает куски сотрапезникам; часть хлеба остается до окончания трапезы, как символ присутствия Божия; так же благословляется и вино, причем чаша приподнимается над столом; над каждым отдельным блюдом читаются благословения. Христианские агапы, особенно когда они не соединялись с евхаристией, без сомнения, дали начало многим обрядам чина о панагии.

С возникновением монастырей трапеза в них сразу получила особенно молитвенную обстановку и рассматривалась как краткая церковная служба. В Пахомиевских монастырях эта служба состояла из псалма и молитвы, иногда из нескольких псалмов и молитв.

Сущность чина о панагии заключается в том, что из храма по окончании литургии износится всей братией со священными песнями просфора, из которой на литургии была вынута частица в честь Богородицы, в монастырскую трапезу, там ее полагают на особом блюде и по окончании трапезы с прославлением Св. Троицы и молитвою Пресв. Богородице просфору возвышают (поднимают) над иконами и вкушают от нее. Смысл чина, очевидно, — живо представить присутствие за трапезой Самого Бога и Пресв. Богородицы. На такое знаменование чина указывает и предание о возникновении его, помещенное в Псалтири следованной. По Симеону Солунскому, «часть хлеба мы каждодневно приносим сущему в Троице Единому Богу нашему о имени Богородицы, потому что посредством Ее Божественного рождения мы познали Св. Троицу и потому что Она родила нам Хлеб животный». Ближайшая цель чина — настолько тесно соединить трапезу с только что окончившейся литургией, чтобы та и другая явились одним богослужением и первая сообщила свою благодать второй. Благодаря чину о панагии, действительно, монастырский обед превращается в настоящее богослужение типа изобразительных и повечерия с кондаком и за-достойником вместо канона (на Пасху и с целою песнью канона).

«Панагия» (παναγ?α — «Всесвятая»), или «Пресвятая» — наименование, прилагаемое обычно к Богоматери, но в чине о панагии или, как он полнее называется, «о возвышении панагии» это название прилагается к просфоре, из которой на литургии изъята была частица в честь Пресв. Богородицы. Эта просфора является поэтому наиболее священной после той, из которой изъят Агнец и которая, как самая священная, вкушается не в трапезе по принятии пищи, как панагия, а в самом храме до какой-либо пищи (антидор).

Источник

Что такое чин о Панагии?

Недавно была в одном монастыре и увидела, как монахи строем шли на трапезу. Сказали – это Панагия. Что это такое?

Варвара Ярош

Отвечает протоиерей Владимир Пучков:

– Чин о панагии совершается по окончании Литургии в воскресные и праздничные дни. Богородичная просфора кладётся в специальный сосуд (панагарь), который переносится в трапезную. Переносит просфору, как правило, чередной (служащий, седмичный) священник, за ним следуют наместник монастыря, братия в священном сане по старшинству, монахи и послушники. В трапезной сосуд с просфорой полагается на особое место. По окончании трапезы просфора дробится на частицы, которые после благодарственных молитв раздаются братии и здесь же вкушаются. Само название чина Панагия (Всесвятая), а также то, что в нём задействована богородичная просфора, указывает на то, что смысл и значение чина о Панагии – прославление Пресвятой Богородицы.

Тот факт, что чин о Панагии совершается в трапезной, непосредственно после обеда, призван напоминать о том, что трапеза в монастырях рассматривается как часть богослужения, о чём говорят и другие признаки: общая молитва вначале и по окончании трапезы, обязательное чтение во время еды, соблюдение строгого порядка, перемена блюд по звонку, недопущение разговоров между братией.

Однако, будучи прерогативой воскресных и праздничных дней, чин о Панагии призван показать особую связь литургии праздничного дня с трапезой, как продолжением богослужения.

Источник

Чин о панагии

По от­пу­сте Бо­же­ствен­ныя ли­тур­гии, ис­хо­дит на­сто­я­тель, и бра­тии по­сле­ду­ю­щим по нем два два, и гла­го­лют псалом:

[Просфо­ра “Пре­чи­стая” во вре­мя Ли­тур­гии по­став­ля­ет­ся на дис­ко­се или блю­де (па­на­ги­а­ре) на гор­нем ме­сте, за пре­сто­лом.] 1 По­сле окон­ча­ния Ли­тур­гии бра­тия по­пар­но ис­хо­дит из хра­ма, с пе­ни­ем псалма:

Пса­лом 144

В озне­су Тя, Бо­же мой, Ца­рю мой, и бла­го­слов­лю имя Твое в век и в век ве­ка. На всяк день бла­го­слов­лю Тя и вос­хва­лю имя Твое в век и в век ве­ка. Ве­лий Гос­подь и хва­лен зе­ло, и ве­ли­чию Его несть кон­ца. Род и род вос­хва­лят де­ла Твоя и си­лу Твою воз­ве­стят. Ве­ли­ко­ле­пие сла­вы свя­ты­ни Тво­ея воз­гла­го­лют и чу­де­са Твоя по­ве­дят. И си­лу страш­ных Тво­их ре­кут и ве­ли­чие Твое по­ве­дят. Па­мять мно­же­ства бла­го­сти Тво­ея от­рыг­нут и прав­дою Тво­ею воз­ра­ду­ют­ся. Щедр и Ми­ло­стив Гос­подь, Дол­го­тер­пе­лив и Мно­го­мило­стив. Благ Гос­подь вся­че­ским, и щед­ро­ты Его на всех де­лех Его. Да ис­по­ве­дят­ся Те­бе, Гос­по­ди, вся де­ла Твоя, и пре­по­доб­нии Твои да бла­го­сло­вят Тя. Сла­ву Цар­ствия Тво­е­го ре­кут, и си­лу Твою воз­гла­го­лют, ска­за­ти сы­но­вом че­ло­ве­че­ским си­лу Твою, и сла­ву ве­ли­ко­ле­пия Цар­ствия Тво­е­го. Цар­ство Твое, Цар­ство всех ве­ков, и вла­ды­че­ство Твое во вся­ком ро­де и ро­де. Ве­рен Гос­подь во всех сло­ве­сех Сво­их и Пре­по­до­бен во всех де­лех Сво­их. Утвер­жда­ет Гос­подь вся низ­па­да­ю­щыя и воз­став­ля­ет вся низ­вер­жен­ныя. Очи всех на Тя упо­ва­ют, и Ты да­е­ши им пи­щу во бла­го­вре­ме­нии. От­вер­за­е­ши Ты ру­ку Твою и ис­пол­ня­е­ши вся­кое жи­вот­но бла­го­во­ле­ния. Пра­ве­ден Гос­подь во всех пу­тех Сво­их и Пре­по­до­бен во всех де­лех Сво­их. Близ Гос­подь всем при­зы­ва­ю­щым Его, всем при­зы­ва­ю­щым Его во ис­тине. Во­лю бо­я­щих­ся Его со­тво­рит и мо­лит­ву их услы­шит и спа­сет я. Хра­нит Гос­подь вся лю­бя­щыя Его и вся греш­ни­ки по­тре­бит. Хва­лу Гос­под­ню воз­гла­го­лют уста моя, и да бла­го­сло­вит вся­ка плоть имя свя­тое Его в век и в век века.

Пса­лом 144

П ре­воз­не­су Те­бя, Бо­же мой, Царь мой, и бу­ду бла­го­слов­лять имя Твоё во­век и во век ве­ка. Каж­дый день бу­ду бла­го­слов­лять Те­бя и вос­хва­лять имя Твоё во­век и во век ве­ка. Ве­лик Гос­подь, и до­сто­хва­лен весь­ма, и ве­ли­чию Его нет кон­ца. Род и род вос­хва­лят де­ла Твои и си­лу Твою воз­ве­стят. О ве­ли­ко­ле­пии сла­вы свя­ты­ни Тво­ей рас­ска­жут, и о чу­де­сах Тво­их по­ве­да­ют, и о си­ле страш­ных дел Тво­их ска­жут, и о ве­ли­чии Тво­ём по­ве­да­ют, вос­по­ми­на­ние о мно­же­стве бла­го­сти Тво­ей из­ре­кут, и о прав­де Тво­ей воз­ра­ду­ют­ся. Щедр и ми­ло­стив Гос­подь, дол­го­тер­пе­лив и мно­го­мило­стив, благ Гос­подь ко всем, и ми­ло­сти Его – на все де­ла Его. Да про­сла­вят Те­бя, Гос­по­ди, все де­ла Твои, и свя­тые Твои да бла­го­сло­вят Те­бя. О сла­ве Цар­ства Тво­е­го ска­жут, и о мо­гу­ще­стве Тво­ём по­ве­да­ют, что­бы явить сы­нам че­ло­ве­че­ским мо­гу­ще­ство Твоё и сла­ву ве­ли­ко­ле­пия Цар­ства Тво­е­го. Цар­ство Твоё – цар­ство всех ве­ков, и вла­ды­че­ство Твоё – во вся­ком ро­де и ро­де. Ве­рен Гос­подь во всех сло­вах Сво­их и свят во всех де­лах Сво­их. Под­дер­жи­ва­ет Гос­подь всех па­да­ю­щих и под­ни­ма­ет всех по­вер­жен­ных. Очи всех на Те­бя с на­деж­дой взи­ра­ют, и Ты да­ёшь им пи­щу их в своё вре­мя: от­вер­за­ешь Ты ру­ку Твою и на­сы­ща­ешь вся­кое жи­вот­ное по бла­го­во­ле­нию. Пра­ве­ден Гос­подь во всех пу­тях Сво­их и свят во всех де­лах Сво­их. Бли­зок Гос­подь ко всем при­зы­ва­ю­щим Его, всем при­зы­ва­ю­щим Его во ис­тине. Же­ла­ние бо­я­щих­ся Его Он ис­пол­нит, и мо­ле­ние их услы­шит и спа­сёт их. Хра­нит Гос­подь всех лю­бя­щих Его, а всех греш­ни­ков ис­тре­бит. Хва­лу Гос­по­ду из­ре­кут уста мои, и да бла­го­слов­ля­ет вся­кая плоть имя свя­тое Его во­век и во век века.

И кон­ча­ну быв­шу псал­му, гла­го­лем мо­лит­ву трапезы:Впе­ре­ди идет иеро­мо­нах, неся па­на­ги­ар с просфо­рой. По окон­ча­нии псал­ма, вой­дя в тра­пез­ную, про­из­но­сим мо­лит­ву трапезы:О тче наш, Иже еси на Небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое, да бу­дет во­ля Твоя, яко на Небе­си и на зем­ли. Хлеб наш на­сущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на­ша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­ба­ви нас от лукаваго.О тче наш, Ко­то­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да бу­дет во­ля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш на­сущ­ный дай нам се­го­дня; и про­сти нам дол­ги на­ши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­бавь нас от лукавого.Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди по­ми­луй, три­жды. Благослови.Сла­ва, и ныне, Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.На­сто­я­тель или свя­щен­ник, дер­жай чре­ду, гла­го­лет: Хри­сте Бо­же, бла­го­сло­ви ястие и пи­тие ра­бом Тво­им, яко свят еси все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.Пред­сто­я­тель бла­го­слов­ля­ет тра­пе­зу: Хри­сте Бо­же, бла­го­сло­ви пи­щу и пи­тие ра­бам Тво­им, ибо Ты свят все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.И мы: Аминь.

И часть, или просфо­ра, иму­щая воз­но­ше­на бы­ти, вла­га­ет­ся в па­на­ги­ар, и сто­ит на устро­ен­ном месте.

[За­тем на­сто­я­тель де­лит при­не­сен­ную просфо­ру на две ча­сти: первую, от­де­лен­ную во имя Хри­сто­во, кла­дет на блю­до, и раз­дроб­ля­ет на мел­кие ча­сти­цы, ко­то­рые раз­да­ют­ся для вку­ше­ния си­дя­щей за сто­лом бра­тии. Дру­гая же часть, от­де­лен­ная в честь Бо­жи­ей Ма­те­ри, вла­га­ет­ся в па­на­ги­ар и сто­ит на устро­ен­ном ме­сте. ] 1

И по вку­ше­нии, тво­ряй слу­же­ние гла­го­лет стих: Мо­лит­ва­ми свя­тых отец на­ших, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, по­ми­луй нас.По­сле окон­ча­нии тра­пезы слу­жа­щий брат про­из­но­сит стих: По мо­лит­вам свя­тых от­цов на­ших, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, по­ми­луй нас.И мы: Аминь.И мы: Аминь.

И во­став­ше глаголем:

Б ла­го­сло­вен Бог, ми­лу­яй и пи­та­яй нас от юно­сти на­шея, да­яй пи­щу вся­кой пло­ти: ис­пол­ни ра­до­сти и ве­се­лия серд­ца на­ша, да все­гда вся­кое до­воль­ство иму­ще, пре­и­зоби­лу­ем во вся­кое де­ло бла­гое, во Хри­сте Иису­се Гос­по­де на­шем: с Ним­же Те­бе сла­ва по­до­ба­ет, дер­жа­ва, честь и по­кло­не­ние со Свя­тым Ду­хом, во ве­ки, аминь.

И встав говорим:

Б ла­го­сло­вен Бог, ми­лу­ю­щий и пи­та­ю­щий нас от юно­сти на­шей, да­ю­щий пи­щу вся­кой пло­ти! Ис­пол­ни ра­до­сти и ве­се­лия серд­ца на­ши, что­бы мы, вся­кое до­воль­ство имея, бо­га­ты бы­ли на вся­кое доб­рое де­ло, во Хри­сте Иису­се Гос­по­де на­шем, с Ко­то­рым Те­бе сла­ва по­до­ба­ет, власть, честь и по­кло­не­ние, со Свя­тым Ду­хом, во­ве­ки. Аминь.

Сла­ва Те­бе Гос­по­ди, сла­ва Те­бе Свя­тый, сла­ва Те­бе Ца­рю, яко дал еси нам браш­на в ве­се­лие: ис­пол­ни нас и Ду­ха Свя­та­го, да об­ря­щем­ся пред То­бою бла­го­угод­ни и непо­стыд­ни, егда воз­да­си ко­муж­до по де­лом его.Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди! Сла­ва Те­бе, Свя­той! Сла­ва Те­бе, Царь, ибо Ты дал нам пи­щу в ве­се­лие! Ис­пол­ни нас и Ду­ха Свя­то­го, что­бы явить­ся нам угод­ны­ми в очах Тво­их и не по­сты­дить­ся, ко­гда Ты воз­дашь каж­до­му по де­лам его.Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови.Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.И по­ло­жив по­клон, хо­тяй воз­вы­си­ти Пре­свя­тую, гла­го­лет си­це: Бла­го­сло­ви­те мя, от­цы свя­тии, про­сти­те ми, грешному.И тот, кто бу­дет воз­вы­шать просфо­ру, го­во­рит: Бла­го­сло­ви­те ме­ня от­цы свя­тые, про­сти­те мне, грешному.И мы: Бог про­стит ти, и по­ми­лу­ет тя.И мы: Бог да про­стит те­бе и да по­ми­лу­ет тебя.И при­ем часть край­ни­ми пер­сты рук, воз­вы­ша­ет ю ма­ло над об­ра­зом Свя­тыя Тро­и­цы, гла­го­ля ве­лег­лас­но: Ве­ли­ко Имя.И воз­вы­сив немно­го просфо­ру над об­ра­зом св. Тро­и­цы в па­на­ги­а­ре, слу­жа­щий воз­гла­ша­ет: Ве­ли­ко имя.На­сто­я­тель или иерей че­ред­ный: Свя­тыя Троицы.На­сто­я­тель же про­дол­жа­ет: Свя­той Троицы!И пре­но­ся над об­раз Бо­го­ро­ди­цы, кре­сто­вид­но зна­ме­ну­ет, гла­го­ля: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, по­мо­гай нам.И пе­ре­но­ся просфо­ру к об­ра­зу Бо­го­ро­ди­цы, изоб­ра­жа­ет над ним крест, го­во­ря: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, по­мо­гай нам!И мы: Тоя мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй, и спа­си нас.И мы: Её мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй и спа­си нас.И гла­го­лем: Бла­жим Тя, вси ро­ди, Бо­го­ро­ди­це Де­во, / в Тя бо Невме­сти­мый Хри­стос Бог наш вме­сти­ти­ся бла­го­во­ли. / Бла­же­ни есмы и мы, пред­ста­тель­ство Тя иму­ще: / день бо и нощь мо­ли­ши­ся о нас и ро­ди хри­сти­ан­стии Тво­и­ми мо­лит­ва­ми утвер­жда­ют­ся. / Тем, вос­пе­ва­ю­ще, во­пи­ем Ти: / ра­дуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою.И го­во­рим: Бла­жен­ною име­ну­ем Те­бя / мы, все ро­ды, Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, / ибо бес­пре­дель­ный Бог наш, Хри­стос, / в Те­бе вме­стить­ся бла­го­во­лил. / Бла­жен­ны и мы, имея в Те­бе за­щи­ту, / ибо Ты день и ночь хо­да­тай­ству­ешь о нас, / и ски­пет­ры цар­ства Тво­и­ми моль­ба­ми укреп­ля­ют­ся. / По­то­му, вос­пе­вая, взы­ва­ем Те­бе: / “Ра­дуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою!”Та­же по­ем: До­стой­но есть яко во­ис­тин­ну бла­жи­ти Тя, Бо­го­ро­ди­цу, / Прис­нобла­жен­ную и Пре­не­по­роч­ную и Ма­терь Бо­га на­ше­го. / Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу, Тя величаем.За­тем по­ем: До­стой­но есть во­ис­ти­ну / про­слав­лять Те­бя, Бо­го­ро­ди­цу, / веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную / и Ма­терь Бо­га на­ше­го. / Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.И по еже при­ча­сти­ти­ся всем, гла­го­лет на­сто­я­тель, или священник:Пред­сто­я­тель раз­дроб­ля­ет просфо­ру и раз­да­ёт её ча­сти­цы. По­сле то­го, как все вку­си­ли, го­во­рит пред­сто­я­тель или слу­жа­щий священник:Во мно­гия мо­лит­вы Пре­чи­стыя Вла­ды­чи­цы на­шея Бо­го­ро­ди­цы, и Прис­но­де­вы Марии.Ра­ди мно­гих мо­литв Пре­чи­стой Вла­ды­чи­цы на­шей Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Марии.И мы: Тоя мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй и спа­си нас.И мы: Её мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй и спа­си нас.Свя­щен­ник: Ми­ло­стив и щедр Гос­подь, пи­щу да­де бо­я­щим­ся Его, и прав­да Его пре­бы­ва­ет в век века.Свя­щен­ник: Ми­ло­стив и со­стра­да­те­лен Гос­подь: пи­щу дал бо­я­щим­ся Его, и прав­да Его пре­бы­ва­ет в век ве­ка. Пс 110:4Б–5А, 3Б

Та­же, пса­лом 121:

Воз­ве­се­лих­ся о рек­ших мне: в дом Гос­по­день пой­дем. Сто­я­ще бя­ху но­ги на­ша во дво­рех тво­их, Иеру­са­ли­ме. Иеру­са­лим зи­жде­мый яко град, eму­же при­ча­стие eго вку­пе. Та­мо бо взы­до­ша ко­ле­на, ко­ле­на Гос­под­ня, сви­де­ние Из­ра­и­ле­во, ис­по­ве­да­ти­ся име­ни Гос­под­ню, яко та­мо се­до­ша пре­сто­ли на суд, пре­сто­ли в до­му Да­ви­до­ве. Во­про­си­те же яже о ми­ре Иеру­са­ли­ма: и оби­лие лю­бя­щым тя. Бу­ди же мир в си­ле тво­ей и оби­лие в стол­по­сте­нах тво­их. Ра­ди бра­тий мо­их и ближ­них мо­их гла­го­лах убо мир о те­бе. До­му ра­ди Гос­по­да Бо­га на­ше­го взыс­ках бла­гая тебе.

Пса­лом 121

Воз­ве­се­лил­ся я о ска­зав­ших мне: “В дом Гос­по­да мы пой­дём”. Сто­я­ли но­ги на­ши во дво­рах тво­их, Иеру­са­лим. Иеру­са­лим, со­зи­да­е­мый как го­род, чья общ­ность – в его един­стве. Ибо ту­да взо­шли ко­ле­на, ко­ле­на Гос­под­ни, во сви­де­тель­ство Из­ра­и­лю, про­слав­лять имя Гос­подне, ибо там по­став­ле­ны пре­сто­лы для су­да, пре­сто­лы в до­ме Да­ви­до­вом. Про­си­те же то­го, что к ми­ру Иеру­са­ли­ма; и изоби­лие – лю­бя­щим те­бя; да бу­дет же мир в си­ле тво­ей, и изоби­лие в баш­нях твер­дынь тво­их. Ра­ди бра­тьев мо­их и ближ­них мо­их я го­во­рил “мир” о те­бе; ра­ди до­ма Гос­по­да, Бо­га на­ше­го, взыс­кал я бла­га тебе.

Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: По От­че наш: Иерей: Яко Твое есть Цар­ство: Мы же: Аминь.Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь.

Б ла­го­да­рим Тя, Хри­сте Бо­же наш, яко на­сы­тил еси нас зем­ных Тво­их благ, не ли­ши нас и небес­на­го Тво­е­го Цар­ствия: но яко по­сре­де уче­ни­ков Тво­их при­шел еси, Спа­се, мир дая им, при­и­ди и к нам, и спа­си нас.Б ла­го­да­рим Те­бя, Хри­сте Бо­же наш, что Ты на­сы­тил нас зем­ных Тво­их благ. Не ли­ши нас и Небес­но­го Тво­е­го Цар­ства, но как по­сре­ди уче­ни­ков Сво­их явил­ся Ты, Спа­си­тель, мир да­руя им, при­ди и к нам и спа­си нас.И аще убо есть Вла­дыч­ний празд­ник, гла­го­лет­ся, Сла­ва, и ныне, кондак празд­ни­ку. Аще же ни, сия.В празд­ни­ки: Сла­ва, и ныне: кондак празд­ни­ка. В непразд­нич­ный день:Сла­ва: Бо­же отец на­ших, / тво­ряй прис­но с на­ми по Тво­ей кро­то­сти, / не оста­ви ми­лость Твою от нас, / но мо­лит­ва­ми их / в ми­ре упра­ви жи­вот наш.Сла­ва: Бо­же от­цов на­ших, / все­гда по­сту­па­ю­щий с на­ми по Тво­ей кро­то­сти, / не уда­ли ми­ло­сти Тво­ей от нас, / но по их моль­бам / мир­но жиз­нью на­шей управляй.И ныне: Мо­лит­ва­ми, Гос­по­ди, всех свя­тых и Бо­го­ро­ди­цы, / Твой мир даждь нам, / и по­ми­луй нас, яко Един щедр.И ныне: Хо­да­тай­ством, Гос­по­ди, / всех свя­тых и Бо­го­ро­ди­цы / Твой мир по­дай нам / и по­ми­луй нас, как Еди­ный Милосердный.Гос­по­ди по­ми­луй, три­жды. Благослови.Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) БлагословиСвя­щен­ник гла­го­лет: Бла­го­сло­вен Бог, ми­лу­яй и пи­та­яй нас от сво­их бо­га­тых да­ров, Сво­ею бла­го­да­тию и че­ло­ве­ко­лю­би­ем, все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог, ми­лу­ю­щий и пи­та­ю­щий нас от Сво­их бо­га­тых да­ров Сво­ею бла­го­да­тью и че­ло­ве­ко­лю­би­ем все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.И мы: Аминь.И мы: Аминь.

При­ме­ча­ния

1 По­дроб­но­сти чи­на, за­клю­чен­ные в квад­рат­ные скоб­ки, взя­ты из из­да­ния: Иерос­хи­мо­нах Авель. Геф­си­ман­ский скит. М. 1867, с. 35.

Источник

Чин панагии в монастыре что это

Что означает чин о Панагии?

Зачем после Литургии монахи совершают шествие? По окончании Божественной Литургии братия попарно исходит из храма на трапезу, неся впереди богослужебную просфору, из которой на проскомидии была вынута частица в честь Божией Матери. В Уставе это называется Чин о панагии.

Что означает слово Панагия?

Чин панагии в монастыре что это. Смотреть фото Чин панагии в монастыре что это. Смотреть картинку Чин панагии в монастыре что это. Картинка про Чин панагии в монастыре что это. Фото Чин панагии в монастыре что этоСловом Панагия (греч. – Всесвятая) христиане с древности называют Божию Матерь. В совершаемом чине оно применяется к Богородничной просфоре, поскольку она символически представляет Царицу Небесную. Сосуд, в который помещается просфора, называется панагиаром. Чин этот содержится в Псалтири следованной (ч. 2 «О возвышении панагии»). Там же объясняется происхождение его. По древнему преданию, апостолы, после сошествия на них Святого Духа, собираясь на общую трапезу, оставляли за столом незанятое место для Иисуса Христа, полагая там хлеб. По окончании трапезы и после благодарственной молитвы они этот кусок (укрух) подымали со словами: «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Велико имя Святыя Троицы. Господи Иисусе Христе, помогай нам»

Чин панагии в монастыре что это. Смотреть фото Чин панагии в монастыре что это. Смотреть картинку Чин панагии в монастыре что это. Картинка про Чин панагии в монастыре что это. Фото Чин панагии в монастыре что это

Как совершается чин панагии в пасхальные дни

В пасхальные дни вместо двух последних возгласов произносили «Христос Воскресе». Даже разойдясь в разные страны на проповедь, они продолжали сохранять этот обычай. Когда по блаженном успении Божией Матери апостолы были чудесно собраны в Иерусалиме и совершили Ее погребение, в третий день они сидели вместе за трапезой. Когда во время возношения хлеба в память Христа, они произнесли: «Велико имя…», то увидели на воздухе Пресвятую Богородицу, окруженную Ангелами. Она обещала пребыть с ними всегда. Обрадованные ученики Христовы от неожиданности воскликнули вместо «Господи Иисусе Христе, помогай нам» – «Пресвятая Богородице, помогай нам». Отправившись после этого ко гробу Богоматери и открывши его, апостолы не нашли там пречистого тела Ее и уверились, что Она вознесена на небо к Божественному Сыну Своему. Это предание получило письменное закрепление в августовской книге Четьи-Минеи (праздник Успения Пресвятой Богородицы).

Чин панагии в монастыре что это. Смотреть фото Чин панагии в монастыре что это. Смотреть картинку Чин панагии в монастыре что это. Картинка про Чин панагии в монастыре что это. Фото Чин панагии в монастыре что это

Смысл чина — присутствие за трапезой Господа и Богородицы

Шествие братии в трапезную сопровождается под звон колокола с пением 144-го псалма, который содержит восторженную хвалу величию и благости Бога. Просфора ставится в центре стола. По окончании трапезы Панагия возносится перед иконами с прославлением Святой Троицы и молитвою к Пресвятой Богородице. Затем братия вкушает от нее. «Смысл чина, пишет выдающийся литургист профессор М.М. Скабаланович, очевиден, – живо представить присутствие за трапезой Самого Бога и Пресвятой. Богородицы. На такое знаменование чина указывает и предание о возникновении его […] Ближайшая цель чина – настолько тесно соединить трапезу с только что окончившейся литургией, чтобы та и другая явились одним богослужением и первая сообщила свою благодать второй. Благодаря чину о панагии, действительно, монастырский обед превращается в настоящее богослужение типа изобразительных и повечерия с кондаком и задостойником вместо канона (на Пасху и с целою песнью канона)»

(Толковый Типикон, М., 2003, выпуск II, с.50-51).

Источник

Чин о панагии, бываемый во обителех по вся дни

По отпусте Божественныя литургии, исходит настоятель, и братии последующим по нем два два, и глаголют псалом:

Вознесу́ Тя, Бо́же мой, Царю́ мой, и благословлю́ и́мя Твое́ в век и в век ве́ка. На всяк день благословлю́ Тя и восхвалю́ и́мя Твое́ в век и в век ве́ка. Ве́лий Госпо́дь и хва́лен зело́, и вели́чию Его́ несть конца́. Род и род восхва́лят дела́ Твоя́ и си́лу Твою́ возвестя́т. Великоле́пие сла́вы святы́ни Твоея́ возглаго́лют и чудеса́ Твоя́ пове́дят. И си́лу стра́шных Твои́х реку́т и вели́чие Твое́ пове́дят. Па́мять мно́жества бла́гости Твоея́ отры́гнут и пра́вдою Твое́ю возра́дуются. Щедр и Ми́лостив Госпо́дь, Долготерпели́в и Многоми́лостив. Благ Госпо́дь вся́ческим, и щедро́ты Его́ на всех де́лех Его́. Да испове́дятся Тебе́, Го́споди, вся дела́ Твоя́, и преподо́бнии Твои́ да благословя́т Тя. Сла́ву Ца́рствия Твоего́ реку́т, и сил́у Твою́ возглаго́лют, сказа́ти сыново́м челове́ческим си́лу Твою́, и сла́ву великоле́пия Ца́рствия Твоего́. Ца́рство Твое́, Ца́рство всех веко́в, и влады́чество Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де. Ве́рен Госпо́дь во всех словесе́х Свои́х и Преподо́бен во всех де́лех Свои́х. Утвержда́ет Госпо́дь вся низпа́дающыя и возставля́ет вся низве́рженныя. О́чи всех на Тя упова́ют, и Ты дае́ши им пи́щу во благовре́мении. Отверза́еши Ты ру́ку Твою́ и исполня́еши вся́кое живо́тно благоволе́ния. Пра́веден Госпо́дь во всех путе́х Свои́х и Преподо́бен во всех де́лех Свои́х. Близ Госпо́дь всем призыва́ющым Его́, всем призыва́ющым Его́ во и́стине. Во́лю боя́щихся Его́ сотвори́т и моли́тву их услы́шит и спасе́т я́. Храни́т Госпо́дь вся лю́бящыя Его́ и вся гре́шники потреби́т. Хвалу́ Госпо́дню возглаго́лют уста́ моя́, и да благослови́т вся́ка плоть и́мя свято́е Его́ в век и в век ве́ка.

И кончану бывшу псалму, глаголем молитву трапезы: О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство:

И мы: Ами́нь. Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

Настоятель или священник, держай чреду, глаголет:

Христе́ Бо́же, благослови́ я́стие и питие́ рабо́м Твои́м, я́ко свят еси́ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И мы: Ами́нь.

И часть, или просфора, имущая возношена быти, влагается в панагиар, и стоит на устроенном месте. И по вкушении, творяй служение глаголет стих:

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас.

И мы: Ами́нь.

И воставше глаголем:

Благослове́н Бог, ми́луяй и пита́яй нас от ю́ности на́шея, дая́й пи́щу вся́кой пло́ти: испо́лни ра́дости и весе́лия сердца́ на́ша, да всегда́ вся́кое дово́льство иму́ще, преизоби́луем во вся́кое де́ло благо́е, во Христе́ Иису́се Го́споде на́шем: с Ни́мже Тебе́ сла́ва подоба́ет, держа́ва, честь и поклоне́ние со Святы́м Ду́хом, во ве́ки, ами́нь.

Сла́ва Тебе́ Го́споди, сла́ва Тебе́ Святы́й, сла́ва Тебе́ Царю́, я́ко дал еси́ нам бра́шна в весе́лие: испо́лни нас и Ду́ха Свята́го, да обря́щемся пред Тобо́ю благоуго́дни и непосты́дни, егда́ возда́си кому́ждо по дело́м его́.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

И положив поклон, хотяй возвысити Пресвятую, глаголет сице: Благослови́те мя, отцы́ святи́и, прости́те ми, гре́шному.

И мы: Бог прости́т ти, и поми́лует тя.

И прием часть крайними персты рук, возвышает ю мало над образом Святыя Троицы, глаголя велегласно: Вели́ко И́мя.

Настоятель или иерей чередный: Святы́я Тро́ицы.

И пренося над образ Богородицы, крестовидно знаменует, глаголя: Пресвята́я Богоро́дице, помога́й нам.

И мы: Тоя́ моли́твами, Бо́же, поми́луй, и спаси́ нас.

И глаголем: Блажи́м Тя, вси ро́ди, Богоро́дице Де́во, / в Тя бо Невмести́мый Христо́с Бог наш вмести́тися благоволи́. / Блаже́ни есмы́ и мы, предста́тельство Тя иму́ще: / день бо и нощь мо́лишися о нас и ро́ди христиа́нстии Твои́ми моли́твами утвержда́ются. / Тем, воспева́юще, вопие́м Ти: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Таже поем: Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего.

Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

И по еже причаститися всем, глаголет настоятель, или священник: Во мно́гия моли́твы Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы, и Присноде́вы Мари́и.

И мы: Тоя́ моли́твами, Бо́же, поми́луй и спаси́ нас.

Священник: Ми́лостив и щедр Госпо́дь, пи́щу даде́ боя́щимся Его́, и пра́вда Его́ пребыва́ет в век ве́ка.

Таже, псалом 121:

Возвесели́хся о ре́кших мне: в дом Госпо́день по́йдем. Стоя́ще бя́ху но́ги на́ша во дво́рех твои́х, Иерусали́ме. Иерусали́м зи́ждемый я́ко град, eму́же прича́стие eго́ вку́пе. Та́мо бо взыдо́ша коле́на, коле́на Госпо́дня, свиде́ние Изра́илево, испове́датися и́мени Госпо́дню, я́ко та́мо седо́ша престо́ли на суд, престо́ли в дому́ Дави́дове. Вопроси́те же я́же о ми́ре Иерусали́ма: и оби́лие лю́бящым тя. Бу́ди же мир в си́ле твое́й и оби́лие в столпостена́х твои́х. Ра́ди бра́тий мои́х и бли́жних мои́х глаго́лах у́бо мир о тебе́. До́му ра́ди Го́спода Бо́га на́шего взыска́х блага́я тебе́.

Трисвятое. По О́тче наш:

Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство:

И мы: Ами́нь.

Благодари́м Тя, Христе́ Бо́же наш, я́ко насы́тил еси́ нас земны́х Твои́х благ, не лиши́ нас и небе́снаго Твоего́ Ца́рствия: но я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, мир дая́ им, прииди́ и к нам, и спаси́ нас.

И аще убо есть Владычний праздник, глаголется, Сла́ва, и ны́не, кондак празднику. Аще же ни, сия.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Бо́же оте́ц на́ших, / творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, / не оста́ви ми́лость Твою́ от нас, / но моли́твами их / в ми́ре упра́ви живо́т наш.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Моли́твами, Го́споди, всех святы́х и Богоро́дицы, / Твой мир даждь нам, / и поми́луй нас, я́ко Еди́н щедр.

Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

Священник глаголет: Благослове́н Бог, ми́луяй и пита́яй нас от свои́х бога́тых даро́в, Свое́ю благода́тию и человеколю́бием, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *