Икона божией матери ченстоховская в чем помогает
История Ченстоховской иконы Божией Матери и о чем ее просят, тексты молитв
Главная религиозная святыня Польши почитается и православными верующими. Святому образу христиане молятся, невзирая на конфессию. Ченстоховскую икону Божией Матери просят об исцелении, даровании радости материнства, укрепления в вере. На протяжении 600 лет монахи-паулины записывают в особую книгу чудеса, свершившиеся после обращения к Матке Боске Ченстоховске.
История происхождения
История «Черной Мадонны», как именуют облик Божьей Матери на Ченстоховской иконе, по преданию, начинается с 70-х годов от Р.Х. Ее автором был святой Лука, местом написания – Иерусалим. Христиане сохранили святыню от римских императоров, желавших возродить язычество и уничтожавших реликвии неугодного им вероучения.
В 326 году Иерусалим посетила мать византийского императора, царица Елена. От иерусалимского патриарха она получила в дар Крест, на котором был распят Христос, и икону. На протяжении 5 столетий святой образ находился в Константинополе, в дворцовой часовне.
Начиная с XIII века, сведения о Ченстоховской иконе имеют достоверное подтверждение. Она была привезена во Львов древнерусским князем Львом Даниловичем, сыном Данилы Галицкого, потомка Рюриковичей. Образ хранился в домовой церкви замка Бельз. После завоевания Галицкого княжества поляками икона стала святыней для приверженцев католической религии.
Чудотворный образ не один раз спасал Польшу от завоевателей:
Ченстоховская икона короновалась повторно из-за кражи венца: в 1910 (Папой Пием X) и 2005 году (от имени Папы Иоанна Павла II). До настоящего времени святой образ находится в костеле на Ясной горе у города Ченстохова.
Значение образа в православии
Главная религиозная святыня Польши почитается и православными верующими. Чудотворная сила иконы «Ченстоховска Матка Боска» распространяется не только на католиков, но и людей других конфессий. В монастыре имеется книга, где в течение 6 столетий фиксировались чудеса со слов исцелившихся, получивших нравственную, психологическую помощь. Русская Православная Церковь отмечает память иконы 19 марта.
Существующие списки
С иконы было сделано много списков для храмов всех христианских конфессий. В тропаре, обращенном к иконе Ченстоховской Пресвятой Божьей Матери, ее именуют «непобедимая победа», как великую защитницу. В 1813 году список с образа был вручен русским полководцам после разгрома наполеоновской армии и взятии Ченстохова.
В настоящее время список находится в Государственном музее истории религии.
О чем просят перед иконой
У образа Матери Божьей Ченстоховской просят:
Матка Боска Ченстоховска помогает в защите Отечества от вражеского нашествия.
Акафист и правила чтения
Хвалебные песнопения не читают в период Великого поста, за исключением акафиста Богородице и Страстям Христовым. Молитвенный труд начинают с благословения батюшки. Читают акафист после утреннего или вечернего правила, по окончании «Символа веры».
Прочтение акафиста имеет последовательность: последний произносится 3 раза с поясными поклонами, после чего повторяются начальные икос и кондак. По окончании акафиста произносят молитву.
Кондак 1
Взбранной Воеводе, Спасительнице земли Русския, похвальное приносим пение. Ты же, Мати царя Небесного от всякия избави напасти страну нашу и от всех скорбей и бед свободи зовущих: Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Икос 1
Ангельский собор на Небеси немолчно воспевает Тя, Владычице, и мы земнороднии, притекающе ко иконе Твоей чудотворней, святым Лукою писанной, вопием Ти сице: Радуйся, Мати Света Невечерняго; Радуйся, Духа Святага Обитель Священная; Радуйся, светлое благодати Познание; Радуйся, Ангельских Сил Ликование; Радуйся, Купино неопально горящая; Радуйся, Господа Сил вечно Зрящая; Радуйся, Неувядаемый Цвете нетления; Радуйся, Образе Христова Воскресения; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 2
Видяще благочестие и веру святыя царицы Елены, обретшей Крест Честный Господень во Иерусалиме, даровала еси ей, о Богомати, и икону Свою, чрез верных служителей Своих сохраненную от лет древних, да молятся пред нею выну людие, поюще: Аллилуиа.
Икос 2
Разумевше святая царице Елено, яко образ сей есть благословение Божие граду царствующему, поставиша е тамо в церкви соборней, идеже мнози от него исцеления прияша, поюще Матери Божией похвалы сицевыя: Радуйся, Чаше, черплющая вечную радость; Радуйся, Источниче, изливающий неизреченную сладость; Радуйся, Чертоже Рая краснейший; Радуйся, Вертограде Христов славнейший; Радуйся, Духа Святаго Селение; Радуйся, врагов Божией Правды Посрамление; Радуйся, духовною радостию нас Утешающая; Радуйся, с верою Тя призывающих, не посрамляющая; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 3
Сила Вышняго храняше икону Твою, Богомати, во дни ересей от поругания, и от лютых иконоборцев погубления, и от рук варварских пленения, яко Самей Ти быти Хранительницей христианом, поющим Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще сокровище святыя иконы Твоея, святии Кирилле и Мефодие просветиша земли славянсткии светом веры христианский, да уведят язычницы Бога истиннаго и прославят Матерь Божию тако: Радуйся, Державная наша строительнице; Радуйся, Всесильная Победительнице; Радуйся, Свободительнице пленных; Радуйся, Покровительнице обремененных; Радуйся, Ходатаица за всю Вселеную; Радуйся, Дарующая жизнь нетленную; Радуйся, идольского служения Избавление; Радуйся, с Богом наше примирение; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 4
В бурныя дни смут и нестроений, спасаше икона Твоя, Пресвятая Дево, всех притекающих к ней и обретаху вси от Тебе покров и заступление вопиюще благодарными сердцы: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще и зряще чудеса, являемыя от иконы Твоея, Пресвятая Богородице, князие русстии храниша от рода в род святыню сию, молящеся пред нею умиленно: Радуйся, Агнца и Пастыря Мати Нетленная; Радуйся, Дево преблагословенная; Радуйся, Матернюю любовь нам являющая; Радуйся, ризою честною всех покрывающая; Радуйся, благ вечных Надеждо верная; Радуйся, Молитвеннице наша усердная; Радуйся, Судии Всеправедного Умоление; Радуйся, грехов всех наших Прощение; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 5
Боготечне шествуя изо града во град Руси Червонныя икона Твоя Пресвятая Богородице, повсюду являше славу твою и Сына Твоего, Христа Бога нашего, вопиющим Ему людем: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша житилие града Белза грозное нападение агарян, изнесоша икону Твою чудотворную, Пресвятая Дево, на стогны града своего и молящеся с верою Ти о заступлении, Ты же ускорила еси тогда на помощь им, да зовут Ти: Радуйся, милости Свои на нас изливающая; Радуйся, Владыку Умилостивляющая; Радуйся, иконою Твоею от бед Сохранение; Радуйся, христиан православных Спасение; Радуйся, злые дела Запинающая; Радуйся, милосердие нам Являющая; Радуйся, страны Российския Утешение; Радуйся, Церкви Христовой священное Ук¬рашение; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 6
Проповедаху всюду людие о дивнем заступлении Твоем, яко егда нечестивии татарове стрелою уязвиша на иконе изображение Пречистаго Лика Твоего, тогда внезапу тьма и помрачение найде нань и друг друга убиваху тыя, бежаще вспять, вернии же зряще чудо сие, пояху Господу хваление: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия благодать и мрак исчезе и возвысися рог людей христианстких, яко Ты, Богомати, укреплявши веру православную, чудесьми и знаменьми от святыя иконы Твоея являемыми человецем, молящимся тако: Радуйся, от нашествия иноплеменников предивно избавляющая; Радуйся, от плена и поражения спасающая; Радуйся, агарянскою стрелою пронзенная; Радуйся, Мати и Дево Неизреченная; Радуйся, молящимся токи чудес источающая; Радуйся, печаль на радость прелагающая; Радуйся, ключу Царствия Небеснаго; Радуйся, Помощнице жития честнаго; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 7
Хотяще оставити икону Свою во граде Ченстохове, сделала еси возок с иконою недвижимым, егда нецыя злочестивия тщахуся исхитити ю из града, христиане же обретше и образ Твой неукраденным, возопияше Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новое чудо, на устрашение нечестивих явила еси тогда от образа Твоего Пречистая, поразивши слепотою и скорою смертию богохульников, иже икону Твою мечем уязвиша и на три части разсекоша, мы же икону сию чтуще вопием Ти: Радуйся, Матерь Божия закланная; Радуйся, от начала веков Предъизбранная; Радуйся, Путеводительнице к Небу первейшая; Радуйся, всех Ангельских Сил честнейшая; Радуйся, милосердая всех Мати; Радуйся, неисчерпаемый Сосуд благодати; Радуйся, просящим помощь являющая; Радуйся, доброе житие устрояющая; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 8
Странно бысть войску свейскому видети, яко непобедимое доселе грозное воинство их по¬беждено бысть внезапу близ града Ченстохова, идеже чудотворная икона Богоматери стояше, пред нею же людие не преставаху пети: Аллилуиа.
Икос 8
Всем молящимся и притекающим ко иконе Твоей Скорая Помощнице являешися, Пресвятая Дево, якоже древле, тако и ныне заступавши и охранявши почитающих Тя, приими и сия похвалы от нас: Радуйся, Совета неизреченнаго Таиннице; Радуйся, благодати Божией Сокровищнице; Радуйся, иноплеменных ратей Одоление; Радуйся, от убиения и разорения Спасение; Радуйся, горняго и дольняго мира Всецарице; Радуйся, всяческих благ подательнице; Радуйся, от врагов и бед избавление; Радуйся, непрестанное человек удивление; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 9
Всякий пол и возраст возвеселися зряще, егда царь русский Петр молебное пение пояше перед иконою Богоматери, памятующе, яко образ сей бысть некогда достояние царское и князей русских, восхваляше пред ними Господа и Матерь Его песнию: Аллилуиа.
Икос 9
Весь мир христианский покрывавши омофором милости Своея, на помощь скоро к нам притекавши, купно со угодники Божии и святителем Николаем за нас перед Богом ходатайствуеши, вонми и ныне гласу молений наших перед образом Твоим: Радуйся, светом истины нас Озаряющая; Радуйся, руце Твои за ны моляшася Простирающая; Радуйся, Бога и человека Соединившая; Радуйся, смертное естество бессмертием Просветившая; Радуйся, верных душ Услаждение; Радуйся, душепагубных дел Удаление; Радуйся, благочестивых христиан Окормительнице; Радуйся, смиренномудрых благая Вседержительнице; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 10
Спасти хотя род человечь, Богомати, от тьмы неверия и заблуждения, яви миру свет веры Православныя и токмо воинству русскому подаде одолети крепость, идеже икона Ея чудотворная стояше, пред нею же воспе благодарственно: Аллилуиа.
Икос 10
Стена нератуема и ограждение твердое, Ты еси верным людем русским почитающим Тя, о Божия Мати, яко во мнозех списках со иконы Ченстоховския являвши благоволение Свое, просимое подаеши и гнев Божий отвращавши от поющих Ти: Радуйся, Державу Российскую Устрояющая; Радуйся, под нозе Царя Православного вся Покаряющая; Радуйся, Обличающая учения душевредныя; Радуйся, Призревающая на молитвы смиренныя; Радуйся, в печалех и бедах Утешение; Радуйся, от нечаянные смерти Спасение; Радуйся, Дарующая Победы верным; Радуйся, Венчающая венцем нетленным; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 11
Пение воспеваем и хвалу приносим Ти, о Пресвятая Дево, молимся пред иконою Твоею, на ней же зрим язвы, руками нечестивых человек нанесенныя, от наших же прегрешений незаживляемыя, к Богу взываем, имуще Тя о нас Ходатаицу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоявленная икона Твоя сияет чудесы, даже и доднесь, являя нам милость Твою, яко многажды тщахуся людие сокрыти вапы различными уязвление Пречистаго Лика Твоего, на сей иконе живописанного, но всуе трудишася изографы, яко паки проступаху язи, ихже мы грехми нашими и беззаконьми наносим Ти, но отпусти нам вся, Дево, и помилуй зовущия: Радуйся, крепкое Веры Забрало; Радуйся, чудес Христовых Начало; Радуйся, Врат Райских Отверзение; Радуйся, тайны Божией всесильное Проявление: Радуйся, приятное молитвы Кадило; Радуйся, носящего вся Носило; Радуйся, людскими грехми Истерзанная; Радуйся, в любви Божией Утвержденная; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 12
Благодатию покрый нас, о Пресвятая Дево, исходящею от дивныя иконы Твоея, предстательством Твоим спаси и помилуй страну Русскую, в ней же во дни древния чудесы многими просияла еси и яви нам, молящимся пред образом Твоим, чудо спасения, поющим Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще пение похвальное усты недостойными, уповаем на милость Божию и Твое, о Богомати, заступление и ходатайство за нас, грешных, пред Господем, яко да дарует державе русстей на супостаты одоление, от иноплеменных поган свобождение, царя православного во охранение и к Царствию Небесному путевождение, и выну буди с нами, зовущим Ти: Радуйся, огнем Божественным Всепросвещающая; Радуйся, мрак греха Отгоняющая; Радуйся, жестокости наших сердец Умягчение; Радуйся, заблудших на путь спасения Возвращение; Радуйся, Стено Нерушимая; Радуйся, Победо Непобедимая; Радуйся, Небеси и земли Украшение; Радуйся, Надеждо нашего Воскресения; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, рождшая всех святых свя¬тейшее Слово, призри ныне на Царство Твое земное и умоли Господа Вседержителя, да не внидет в суд с нами, но да подаст нам грехов оставление, от ига бесовскаго свобождение и Святой Руси Воскресение, вопиющим Богу верою: Аллилуиа. Аллилуиа. Аллилуиа.
Текст молитвы
О, Всеми́лостивая Госпоже́, Цари́це Богоро́дице, от все́х родо́в избра́нная и все́ми ро́ды небе́сными и земны́ми ублажа́емая! Воззри́ ми́лостивно на предстоя́щия пред свято́ю ико́ною Твое́ю лю́ди сия́, усе́рдно моля́щиеся Тебе́ и сотвори́ предста́тельством Твои́м и заступле́нием у Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да никто́же оты́дет от ме́ста сего́ упова́ния своего́ то́щ и посра́млен в наде́жде свое́й; но да прии́мет ки́йждо от Тебе́ вся́ по благо́му изволе́нию се́рдца своего́, по ну́жди и потре́бе свое́й, во спасе́ние души́ и во здра́вие те́лу. Моли́, Милосе́рдая Влады́чице, пренебе́снаго Бо́га, да при́сно це́рковь свою́ святу́ю соблюде́т, вы́шним свои́м благослове́нием архиере́ев на́ших правосла́вных укрепи́т, ми́ром огради́т и святе́й свое́й це́ркви це́лых, здра́вых, честны́х, долгоде́нствующих и пра́во пра́вящих сло́во своея́ и́стины да́рует, от все́х же ви́димых и неви́димых враго́в со все́ми правосла́вными христиа́ны ми́лостивно изба́вит и во Правосла́вии и тве́рдей ве́ре до конца́ веко́в неотсту́пно и неизме́нно сохрани́т. Призира́й благосе́рдием, Всепе́тая, и призре́нием ми́лостиваго Твоего́ заступле́ния на все́ ца́рство на́ше Всеросси́йское, ца́рствующия гра́ды на́ша, гра́д се́й и свято́й хра́м се́й, и изле́й на ня́ бога́тыя Твоя́ ми́лости, Ты́ бо еси́ всеси́льная Помо́щница и Засту́пница все́х на́с. Приклони́ся к моли́твам и все́х ра́б Твои́х, притека́ющих зде́ ко святе́й ико́не Твое́й се́й, услы́ши воздыха́ния и гла́сы, и́ми же раби́ Твои́ мо́лятся во святе́м хра́ме се́м. А́ще же и инове́рный, и иноплеме́нник, идя́ и проходя́ зде́, помо́лится, услы́ши, чадолюби́вая Госпоже́, и сего́ человеколю́бие и ми́лостивно соде́лай, я́же к по́мощи ему́ и ко спасе́нию. Ожесточе́нныя же и разсе́янныя се́рдцы свои́ми во страна́х на́ших на пу́ть и́стины наста́ви. Отпа́дшия от благочести́выя ве́ры обрати́ и па́ки сопричти́ святе́й Твое́й Правосла́вней кафоли́ческой це́ркви. В семе́йствах люде́й все́х и во бра́тии на́шей ми́р огради́ и соблюди́, в ю́ных бра́тство и смиренному́дрие утверди́, ста́рость поддержи́, о́трочество наста́ви, му́жество умудри́, си́рыя и вдови́цы заступи́, утесне́нныя и в ско́рбех су́щия уте́ши и охрани́, младе́нцы воспита́й, боля́щия уврачу́й, плене́нныя свободи́, огражда́я ны́ вы́ну от вся́каго зла́ бла́гостию Твое́ю и уте́ши ми́лостивным Твои́м посеще́нием и все́х благоде́ющих на́м. Да́руй же, Блага́я, земли́ плодоно́сие, возду́ху благорастворе́ние и вся́, я́же на по́льзу на́шу, да́ры благовре́менныя и благопотре́бныя, всемо́щным свои́м предста́тельством пред Всесвято́ю Живонача́льною Тро́ицею, ку́пно со святы́ми избра́нными угодниками Ея́ Кири́ллом и Мефо́дием. Пре́жде отше́дшия отцы́ и ма́тери, бра́тия и сестры́ на́ша, и вся́ от ле́т дре́вних припа́давшия ко святе́й ико́не Твое́й се́й упоко́й в селе́ниях святы́х, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, иде́же не́сть печа́ль и воздыха́ние. Егда́ же приспе́ет и на́ше от жития́ сего́ отше́ствие и к ве́чной жи́зни преселе́ние, предста́ни на́м, Преблагослове́нная Де́во, и да́руй христиа́нскую кончи́ну живота́ на́шего безболе́зненну, непосты́дну, ми́рну и Святы́х Та́йн прича́стну, да и в бу́дущем ве́це сподо́бимся вси́, ку́пно со все́ми святы́ми, безконе́чныя блаже́нныя жи́зни во ца́рствии возлю́бленнаго Сы́на Твоего́, Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В чем помогает и о чем молятся иконе Божией Матери «Ченстоховская»
История иконы
Ченстоховскую икону именуют образом славы русского оружия
В ХIII столетии образ оказался на Червонной Руси. В то время эти земли были во владении князя Льва Даниловича, основавшего город Львов. Он приходился двоюродным братом святому князю Александру Невскому. Святыню поставили в церкви Белзского замка. Позже она попала на территорию Малой Польши, в Ченстохов. Практически все польские правители почитали этот образ Богоматери.
В 1813 году, когда русская армия побеждала французов, в ходе битвы ею была захвачена крепость Ченстохов. В дар русским был дан список с хранящейся там иконы. Его вместе с ключами взятой крепости поместили в Казанском соборе Санкт-Петербурга. Государь Александр I принял святыню как великий дар, икону облачили в богатую золоченую ризу.
Однако существует большое количество данных, доказывающих, что хранящийся в Польше образ на самом деле не подлинный. В 1915 году Святейший Синод после научно-исторического изыскания признал подлинником ту икону, которая была привезена Кутузовым из Польши в 1813 году.
Видео «История Ченстоховской иконы Божией Матери»
В этом видеоролике рассказывается о появлении святого образа.
Значение и описание
Главное значение образа – соборность царя и народа. Икону всегда писали, изображая Венец из двенадцати звезд в облачении солнца. Это можно соотнести со словами апостола Иоанна в книге Откровение (13: 1-2). Такие отцы, как святой Ипполит и Андрей Кесарийский, дают следующее толкование словам евангелиста: жена, облеченная в солнце – церковь Христова. Настоящей церковью является только православная. Остальные конфессии, такие как католицизм, протестантизм, копты и т. д., хоть и называют себя церквями, на самом деле являются еретическими организациями и лишены Божией благодати.
Как далее поясняют отцы, муки жены – это страдания, понесенные на исповедническом пути, среди лишений и в молитвенном предстоянии Богу. Так церковь вымаливает у Господа и награждается венцом.
Главное значение образа – соборность Царя и народа
Как писал известный инок Филофей, Богородичная иконография жены, облаченной солнцем, является аллегорией Богородицы-церкви, которую преследует дракон. Она убегала в пустыню, и там воссияло Московское царство – «Третий Рим», возвысившееся над миром как замена Римской империи и Византии. В толкованиях святых отцов говорится, что пустыня – это Московское царство. В будущем оно станет единственным местом для спасения всего Православия.
После предательства помазанника Божия, святого Царя Николая II Александровича, благодать Божия пребывала на иконе Царицы Небесной «Державная». В 1991 году, во время явления р. Б. Валентине преподобного Серафима Саровского, ей было сказано, что благодать спасения Святой Руси перешла на Ченстоховский образ.
В чем помогает икона
Прежде всего перед Ченстоховским образом нужно молиться и просить у Бога и Богородицы:
Существует множество свидетельств нашего времени о том, что Россия воскреснет и будет управляема государем. Такие пророчества есть и в книгах Ветхого Завета. Вернуть Богом благословенную монархию может по милости Божией только русский народ своей молитвой перед этим чудотворным образом. Он был назначен для царей с того времени, как Елена обрела Животворящий Крест Спасителя.
Чудесные деяния и исцеления
Известно множество свидетельств о помощи Богородицы людям, молившимся перед Ее образом. Царица Небесная исцеляла людей даже от таких тяжелых болезней, как:
В начале нового тысячелетия один паломник сфотографировал икону Ченстоховскую, у которой народ молился о восстановлении монаршего престола. Но когда пленка была проявлена, вместо снимка иконы на фотографии оказался образ Царицы Небесной, облаченной в шлем и кольчугу, а в руке у Пречистой бы восьмиконечный русский крест. При этом извод Ченстоховского образа сохранился. А на лике Богородицы остался шрам, как и на Ченстоховском образе.
Один из многочисленных списков хранится в Хмелево Брестской области. Икону написали три сотни лет назад. Согласно легенде, ее хранил некий помещик в часовне. Однажды случилась беда – часовня сгорела, но образ Пречистой остался невредим. Затем помещик получил откровение. С помощью удивительного образа он определили место и возвел на нем Спасо-Преображенский храм, в котором ныне хранится икона.
Списки святого образа
Существует несколько изводов образа. К ним относятся такие иконы:
В ХVIII столетии св. Иоасафу Белгородскому во сне было указано на небрежное отношение к образу Пречистой. В одном из входящих в его епархию храмов, в притворе среди груды мусора он увидел икону Царицы Небесной в необычном свете. Приблизившись к образу, святой услышал голос Пресвятой Богородицы, говоривший, что этот образ Ее предназначен быть источником благодати. Так произошло обретение Песчанской иконы – списка Ченстоховской.
Когда в 1914 году разразилась война, один из полковников царской армии горячо молился о своей Родине. В ответ на его молитвы он удостоился явления святого Иоасафа. Святой сказал, что только Матерь Божия может спасти Русь и велел отвезти на фронт Ее иконы – Владимирскую и Песчанскую. Пока образа будут там – Россия не будет оставлена. Как только Песчанская икона покинула Ставку, запустилась кровавая революция.
В наши дни произошло чудесное преображение Ченстоховского образа. В 2004 году он явился измененным: Царица Небесная облеклась в кольчугу и шлем. Стали появляться изводы нового образа, получившие название «Непобедимая Победа», «Русская Победа» и другие. На то, что это именно Ченстоховский, указывает рана на лике Пречистой, оставленная татарской стрелой, а также иконографический тип.
В конце лета 2004 года игумен Серафим во сне был удостоен явления Царицы Небесной «Ченстоховская в кольчуге». Она велела написать Ее икону и распространять среди людей.
В 2002 году над Москвой и Санкт-Петербургом состоялись крестные облеты с Ченстоховским образом.
Молитва перед Ченстоховской иконой Божией Матери
О Всемилостивая Госпоже, Царице Богородице, от всех родов избранная и всеми роды небесными и земными ублажаемая! Воззри милостивно на предстоящия пред святою иконою Твоею люди сия, усердно молящиеся Тебе и сотвори предстательством Твоим и заступлением у Сына Твоего и Бога нашего, да никтоже отыдет от места сего упования своего тощ и посрамлен в надежде своей; но да приимет кийждо от Тебе вся по благому изволению сердца своего, по нужди и потребе своей, во спасение души и во здравие телу.
Моли, Милосердая Владычице, пренебеснаго Бога, да присно церковь свою святую соблюдет, вышним своим благословением архиереев наших православных укрепит, миром оградит и святей своей церкви целых, здравых, честных, долгодействуюших и право правящих слово своея истины дарует, от всех же видимых и невидимых врагов со всеми православными христианы милостивно избавит и во Православии и твердей вере до конца веков неотступно и неизменно сохранит.
Призирай благосердием, Всепетая, и призрением милостиваго Твоего заступления на все царство наше Всероссийское, царствующия грады наша, град сей и святой храм сей, и излей на ня богатыя Твоя милости, Ты бо еси всесильная Помощница и Заступница всех нас. Приклонися к молитвам и всех раб Твоих, притекающих зде ко святей иконе Твоей сей, услыши воздыхания и гласы, ими же раби Твои молятся во святем храме сем.
Даруй же, Благая, земли плодоносие, воздуху благорастворение и вся, яже на пользу нашу, дары благовременныя и благопотребныя, всемощным своим предстательством пред Всесвятою Живоначальною Троицею, купно со святыми избранными угодниками Ея Кириллом и Мефодием. Прежде отшедшия отцы и матери, братия и сестры наша, и вся от лет древних припадавшия ко святей иконе Твоей сей упокой в селениях святых, в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, идеже несть печаль и воздыхание.
Егда же приспеет и наше от жития сего отшествие и к вечной жизни преселение, предстани нам, Преблагословенная Дево, и даруй христианскую кончину живота нашего безболезненну, непостыдну, мирну и Святых Тайн причастну, да и в будущем веце сподобимся вси, купно со всеми святыми, безконечныя блаженныя жизни во царствии возлюбленнаго Сына Твоего, Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.
Несмотря на получение решения возврата иконы в Казанский собор, руководство не спешило заниматься этим вопросом. Православные люди последнего времени должны особо молиться перед этим образом о спасении Руси. Все дальнейшие события зависят от покаяния людей.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.